FAQ - Часті питання

Czy są jakieś ulgi szkolne lub studenckie?

Tak, dla studentów i młodzieży uczącej się mamy dedykowaną stronę www.neobus.pl/bilety-studenckie

Czy stosujecie zniżki dla małych dzieci?

Tak. Cena biletu dla dziecka do lat 13 wynosi 50% ceny biletu normalnego z zastrzeżeniem, że jedna osoba dorosła może mieć pod opieką tylko jedno dziecko – za każde kolejne odpłatność wynosi 100%. Nie stosujemy zniżek dla dzieci powyżej 13 lat.

Czy są zniżki dla seniorów?

Nie mamy zniżek dla seniorów gdyż jesteśmy linią pospieszną a na tego rodzaju linii one nie przysługują.

Czy zniżka studencka obowiązuje również uczniów szkół średnich, gimnazjów oraz szkół podstawowych?

Zniżka studencka obowiązuje młodzież uczącą się do 26 roku życia z ważną legitymacją studencką lub uczniowską.

Czy można zakupić bilet ulgowy przez stronę internetową?

Przez stronę internetową można kupić bilet w cenie promocyjnej lub z ulgą studencką. Bilet z ulgą ustawową można nabyć u kierowcy lub w kasach biletowych na Dworcach w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu.

Czy kupując bilet przez Internet muszę jeszcze potwierdzić rezerwację?

Nie. Trzeba natomiast posiadać przy sobie ważny bilet. Może być on w formie elektronicznej, np. jako zdjęcie w telefonie

Czy mogę skorzystać z przejazdu bez rezerwacji?

Tak. Zawsze jednak prosimy o rezerwację telefoniczną, gdyż wówczas mają Państwo pewność, że nie zabraknie dla Was miejsca.

Czy można zmienić rezerwację terminu przejazdu?

Tak, w tym celu prosimy o kontakt z naszą Infolinią 510 038 116 lub +48 17 277 33 78 (opłata zgodna z taryfą operatora) albo za pomocą maila: kontakt@neobus.pl

Czy bilety można kupić bezpośrednio u kierowcy?

Tak. Można dokonać zapłaty gotówką lub kartą kredytową. Paragon otrzymany od kierowcy należy zachować w przypadku kontroli.

Czy bilet kupiony online i u kierowcy będzie w takiej samej cenie?

Nie, bilety kupione za pośrednictwem naszej strony internetowej są zawsze tańsze, dodatkowo zalogowani klienci mogą uczestniczyć w programie partnerskim PUNKTY PREMIUM i opłacać nimi przejazdy.

Czy wsiadając do autokaru muszę mieć przy sobie wydrukowany bilet lub podawać jego numer?

Tak, należy posiadać bilet. Może być on w formie elektronicznej, np. jako zdjęcie w telefonie W przypadku biletów zakupionych u kierowcy prosimy o zachowanie paragonu w razie kontroli.

W jaki sposób mogę otrzymać fakturę za zakupiony bilet?

Faktury są wystawiane tylko za bilety zakupione u kierowcy i w Biurach Podróży. W celu otrzymania faktury prosimy o wypełnienie formularza w zakładce faktury i zwroty na stronie www.neobus.pl
Bilety zakupione przez stronę www, zgodnie z regulaminem i ustawą są fakturą samą w sobie.

Czy mogę przekazać zakupiony przez siebie bilet komuś innemu?

Tak. Wystarczy, że ta osoba posiada przy sobie zakupiony na inną osobę.

Czy można zwrócić zakupiony bilet?

Tak. Zwroty muszą być zgłoszone zgodnie z naszym regulaminem §3 pkt. 3-7 Zgodnie z pkt. 4 § 3 zwrotu należy dokonać przed rozpoczęciem podróży.

Do której godziny można składać rezerwacje?

Nasza infolinia czynna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Czy muszę posiadać przy sobie bilet w formie papierowej?

Można w formie papierowej jak i elektronicznej ( zdjęcie w telefonie itp.)

Czy mogę jechać na bilecie który posiada inne dane niż moje? np. ktoś inny kupił mi bilet.

Nie ma problemy. Prosimy przy wsiadaniu podać dane z biletu.

Czy mogę domagać się faktury za przejazd ?

Bilet stanowi fakturę VAT zgodnie z § 17 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r., nr 68 poz. 360).
Jednocześnie informujemy ,iż podczas zakupu biletu online istnieje możliwość wprowadzenia danych firmy lub danych osobowych w zależności jakie będą wymagane do rozliczenia podróży.

Czy mogę podróżować ze zwierzątkiem?

Nie. W trosce o zdrowie wszystkich podróżnych i komfort przejazdów na pokłady naszych autobusów nie pozwalamy zabierać zwierząt.

Czy jest możliwość przekazania przesyłki poprzez kierowcę?

Nie zajmujemy się przewożeniem przesyłek i nie odpowiadamy za ew. przesyłki podane przez kierowców.

Czy bagaż jest wliczony w cenę biletu?

Tak, w cenę biletu wliczony jest 1 bagaż umieszczany w luku bagażowym.

Jak przygotować rower do transportu?

Instrukcja przewożenia z nami roweru:
- odkręcić przednie koło, kierownicę ustawić wzdłuż roweru
- zdemontować inne odstające elementy które mogą ulec uszkodzeniu (lampki, odblaski, pedały)
- całość zafoliować w folie, bądź zapakować w karton aby ani rower ani inne bagaże nie zostały uszkodzone lub pobrudzone

Na czym polega promocja biletów od 1 zł?

Promocyjna pula biletów zaczynających się od kwoty 1 zł jest umieszczana w naszym systemie sprzedaży online co jakiś czas – każdorazowo informujemy o tym fakcie na stronie internetowej i profilu Facebook. Liczba biletów w promocji z danej ceny jest ograniczona i po jej wykorzystaniu system automatycznie wskazuje kolejną najniższą cenę przejazdu

Jakie korzyści mają zalogowani w systemie zakupów biletów online?

Każdy zalogowany klient uczestniczy w programie partnerskim PUNKTY PREMIUM. Po zakupie biletu online otrzymuje odpowiednią do wydanej kwoty ilość punktów, które naliczają się automatycznie. Zgromadzonymi punktami można opłacać zakup kolejnych biletów. Zdobyte punkty są ważne bezterminowo.

Jak obliczyć PUNKTY PREMIUM za zakupiony bilet?

PUNKTY PREMIUM naliczają się automatycznie po każdym zakupie biletu online przez osobę zalogowaną do systemu. Pasażer otrzymuje punkty obliczane każdorazowo jako 6% z wydanej kwoty z zaokrągleniem do pełnej liczby całkowitej. Dla przykładu: 84zł x 6%=5,12 – naliczamy 5 punktów PREMIUM. Zgromadzone na swoim koncie punkty można wykorzystać na zakup kolejnych biletów. 1 PUNKT PREMIUM jest wart 1 zł. Ilość punktów potrzebnych do zakupu musi być równa lub większa od ceny biletu. Dla przykładu cena biletu wynosi 61,50 zł – płacąc punktami wykorzystujemy 62 pkt PREMIUM

Czy można łączyć PUNKTY PREMIUM zgromadzone na różnych kontach należących do tej samej osoby lub różnych osób?

Nie, nie można łączyć punktów z różnych kont

Dlaczego mam problem z wydrukowaniem biletu na poczcie „Wirtualna Polska”.

W celu wydrukowania biletu należy kliknąć przycisk ODBLOKUJ w lewej górnej części wiadomości

Czy mogę otrzymać kontakt do kierowcy?

Nie podajemy kontaktu do kierowcy ze względu na bezpieczeństwo w czasie jazdy. Mamy stały monitoring pojazdów i w razie potrzeby sami się kontaktujemy.

Jakie są stanowiska odjazdowe z poszczególnych Dworców?

Stanowiska są podane na naszej stronie w zakładce ROZKŁAD JAZDY, na samym dole strony

Czy mogą się Państwo zatrzymać w miejscu gdzie nie ma przystanku?

Możemy się zatrzymać tylko w miejscu, które widnieje w rozkładzie jazdy. Zatrzymanie w każdym innym miejscu jest zagrożone kilkutysięczną karą.

Czy miejsca w autobusie są numerowane?

Nie mamy numerowanych miejsc. Zajmuje się je w kolejności wsiadania do autobusu.

Czy będzie przerwa w Kunowie?

Przerwa w Kunowie uzależniona jest od czasu przejazdu i nie musi się odbywać na każdym kursie.

Czy będzie przesiadka w Niebylcu?

W większości przypadków taka przesiadka ma miejsce ale odbywa się ona bardzo sprawnie. Kierowcy wskazują pojazd, do którego należy się przesiąść i pomagają w przeniesieniu bagażu.

Czy trzeba mieć ze sobą fotelik dla dziecka?

Fotelik nie jest obowiązkowy, może być zabrany we własnym zakresie. Autokary są wyposażone w podstawki dla dzieci.

Czy autobus posiada toaletę?

Tak, każdy nasz autobus posiada toaletę.